„Bezpieczeństwo i akceptacja – jestem częścią mojej szkoły”
W ramach realizacji programu „Myśli pozytywnych w szkole” w miesiącu maju – czerwcu zorganizowano cykl działań wychowawczo-profilaktycznych, których głównym celem było budowanie poczucia bezpieczeństwa, odpowiedzialności i akceptacji wśród uczniów klas 4–8.
Podczas godzin wychowawczych nauczyciele wraz ze specjalistami szkolnymi prowadzili zajęcia poświęcone tematyce bezpieczeństwa w szkole. Spotkania miały charakter otwartych rozmów i pracy warsztatowej.
Na zakończenie warsztatów przeprowadzono anonimowe ankiety skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców. Wyniki posłużą do ewaluacji obecnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz będą podstawą jego modyfikacji w kolejnym roku szkolnym. Celem ankiet było zebranie realnych opinii na temat poczucia bezpieczeństwa i akceptacji w społeczności szkolnej oraz wskazanie obszarów wymagających wzmocnienia.
Działania te wzmacniają założenia programu „Myśli pozytywnych w szkole” i mają na celu tworzenie środowiska wspierającego rozwój emocjonalny i społeczny każdego ucznia.
Opr. D. Machowska-Baran
Działania wychowawczo - profilaktyczne

Archiwum