W związku z "Dniem Gier Planszowych" odbyły się w szkole zajęcia, na których uczniowie zagrali w kółko i krzyżyk przy pomocy robotów edukacyjnych Photon. Planszę do gry wyrysował odpowiednio zaprogramowany robot na macie suchościeralnej. Znaczki kółka i krzyżyka w dwóch kolorach wydrukowali uczniowie na drukarce 3D. Na początku rywalizacji uczniowie uruchomili roboty, połączyli je z aplikacją na tabletach. Następnie przetestowali opcję joysticka, nauczyli się sterowania robotami, a później testowali aplikacje do programowania trasy robotów. Ustalili zasady gry, naprzemiennie przemieszczali się robotami po planszy. Wygrywał ten, który jako pierwszy ułożył na planszy trzy swoje znaczniki w jednej linii. Zajęcia te wpłynęły na kształcenie logicznego myślenia, wyobraźni przestrzennej oraz strategii i planowania. Wykorzystanie robotów uatrakcyjniło grę i sprawiło dzieciom sporo frajdy.
W zajęciach wykorzystano sprzęt pozyskany w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
Opracował: Paweł Paluszczak