Innowacja „Penfriends. Razem do Egzaminu Ósmoklasisty”
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klasy ósmej. Czas realizacji innowacji obejmuje jeden rok szkolny z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym. Niniejsza innowacja ma na celu ćwiczenie umiejętności pisania form użytkowych, z którymi uczniowie mają największy problem podczas Egzaminu Ósmoklasisty. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do pisania w języku obcym.
Wprowadzenia innowacji:
Innowacja „Penfriends. Razem do Egzaminu Ósmoklasisty” jest odpowiedzią na usprawnienie umiejętności pisania a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego na poziomie II.1 oraz wymagań egzaminacyjnych. Projekt zakłada wymianę maili między uczniami wybranej klasy ósmej z SP4 oraz SP5 w Krotoszynie. Tematyka oraz zadania z prac pisemnych układane są zgodnie z wytycznymi do egzaminu ósmoklasisty. Uczniowie biorący udział w projekcie, jako partnerzy, są dobierani losowo. Znają się tylko z imion/ksywek, są anonimowi. Koordynatorami projektu są nauczyciele uczący języka angielskiego w wymienionych szkołach. Prace są zbierane przez koordynatorów oraz przekazywane uczniom partnerskim do sprawdzenia ( z pomocą nauczyciela) . Uczniowie realizując kolejne zadania raz w miesiącu. Prace oceniane są zgodnie z zaleceniami OKE. Przy kolejnej pracy uczeń otrzymuje informacje zwrotną na temat swojego zadania. Projekt przewiduje również dodatkowo wymianę kartek świątecznych. Finalną częścią projektu jest poznanie się „w realu” oraz wspólny rajd/grzybek w czerwcu. Realizacja programu innowacyjnego projektu, pozwala na rozwijanie umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnych, wzmacnia motywację uczniów do pisania w języku obcym, rozpisane terminy uczą obowiązkowości, a żywy odbiorca stworzonej pracy uczy szacunku do jego czasu, wykonanej pracy oraz motywuje do wykazania się wiedzą i odpowiednim poziomem wypowiedzi.
Cele innowacji
Cel główny:
- nabycie umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnej w języku angielskim, obowiązującej na egzaminie ósmoklasisty
Cele szczegółowe:
- swobodne posługiwanie się językiem angielskim w słowie pisanym,
- przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego, w tym nabycie umiejętności tworzenia krótkich, prostych, spójnych i logicznych wypowiedzi pisemnych (np. notatkę, ogłoszenie, zaproszenie, życzenia, wiadomość, SMS, pocztówkę, e-mail, historyjkę, list prywatny, wpis na blogu,
- zachęcanie do rozwijania własnych umiejętności, pogłębiania wiedzy, nauki słownictwa, poprawnego pisania,
- kształtowanie u uczniów postawy obowiązkowości, terminowości
Podsumowanie
Niniejsza innowacja ma na celu zaprezentowanie korzyści płynących z podjęcia współpracy ze szkołą partnerską w ramach wymiany korespondencji między uczniami klas 8. Realizowany projekt ma stworzyć podstawę do zwiększenia motywacji wśród uczniów wobec podejmowanych działań. W sposób innowacyjny i kreatywny umożliwić uczniom pracę nad umiejętnościami w zakresie pisania.
Klasy partnerskie:
Klasa 8 SP nr 4 w Krotoszynie/koordynator A. Dykcik
Klasa 8 SP nr 5 w Krotoszynie/koordynator M. Koniecpolska