INSTRUKCJA PRZEPROWADZANIA I ORGANIZOWANIA
EGZAMINU ÓSMOKLASISTY
w Szkole Podstawowej nr 4 im. Wojska Polskiego w Krotoszynie
Wstęp
1. Instrukcja przeprowadzania i organizowania egzaminu ósmoklasisty w Szkole Podstawowej nr 4 im. Wojska Polskiego w Krotoszynie została przygotowana w oparciu o: ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 1457), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty (Dz.U. z 2017 r. poz. 1512), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U.
z 2018 r. poz. 939), rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 373) oraz informatorami o egzaminie ósmoklasisty opublikowanymi na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej oraz komunikaty dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania, harmonogramu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, materiałów i przyborów pomocniczych,
z których mogą korzystać zdający na egzaminie ósmoklasisty, a także w oparciu o wykaz olimpiad, o którym mowa w Komunikacie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wykazu olimpiad przedmiotowych przeprowadzanych z przedmiotu lub przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty w danym roku szkolnym.
2. Treść Instrukcji Przeprowadzania i Organizowania Egzaminu Ósmoklasisty w Szkole Podstawowej nr 4 im. Wojska Polskiego w Krotoszynie zostanie podana do wiadomości:
a) Radzie Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 4 im. Wojska Polskiego w Krotoszynie,
b) rodzicom uczniów zdających egzamin ósmoklasisty (z pominięciem informacji
o postępowaniu z materiałami niejawnymi),
c) uczniom zdającym egzamin ósmoklasisty (z pominięciem informacji
o postępowaniu z materiałami niejawnymi).
3. Członkowie szkolnego zespołu egzaminacyjnego biorą udział w szkoleniach prowadzonych przez dyrektora szkoły według harmonogramu.
4. O zmianach w przepisach prawa oświatowego dotyczących egzaminu ósmoklasisty
na bieżąco informuje dyrektor szkoły.
5. W sprawach nieuregulowanych niniejszą instrukcją obowiązującymi stają się przepisy zawarte w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U.
z 2017 r. poz. 1534, ze zm.) oraz komunikaty dyrektora CKE i dyrektora OKE.
6. W opracowaniu zastosowano następujące skróty:
PSZE – Przewodniczący Szkolnego Zespołu Egzaminacyjnego
SZE – Szkolny Zespół Egzaminacyjny
ZN – Zespół Nadzorujący
OKE – Okręgowa Komisja Egzaminacyjna
CKE – Centralna Komisja Egzaminacyjna.
I. Warunki przystępowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty
1. Uczniowie klasy VIII szkoły podstawowej mają obowiązek przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty w terminie wyznaczonym przez dyrektora CKE.
2. Zasady i możliwe sposoby dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu do indywidualnych potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi są wymienione w publikowanym corocznie na stronie internetowej CKE Komunikacie dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty.
3. Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczycielzobowiązany jest do zapoznania rodziców (prawnych opiekunów) ucznia z możliwymi dostosowaniami formy i warunków egzaminu zgodnie z terminem podanym w Informacji o sposobie organizacji
i przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty.
3. Zgodnie z terminem podanym przez CKE rodzice dostarczają dyrektorowi szkoły opinię/orzeczenie uprawnionej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W przypadkach losowych orzeczenie lub zaświadczenie lekarskie rodzice (prawni opiekunowie) mogą przedstawić w terminie późniejszym, niezwłocznie po jego otrzymaniu.
4. Dyrektor szkoły dostosowuje warunki i formy egzaminacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów na podstawie wskazań rady pedagogicznej. Informuje o nich rodziców, którzy
w ciągu 3 dni roboczych składają oświadczenie o korzystaniu albo niekorzystaniu ze wskazanych sposobów dostosowania.
5. Rodzice (prawni opiekunowie) uczniów składają dyrektorowi szkoły pisemną deklarację wskazującą język obcy nowożytny, z którego uczeń lub słuchacz przystąpi do egzaminu ósmoklasisty.
6. Prawo do zwolnienia z odpowiedniej części egzaminu mają laureaci i finaliści olimpiady przedmiotowej wymienionej w wykazie olimpiad oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkimorganizowanego z zakresu jednego
z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty.
7. Uczeń jest zwolniony z odpowiedniej części egzaminu na podstawie zaświadczenia przyznającego tytuł laureata finalisty olimpiady przedmiotowej lub tytuł laureata konkursu przedmiotowego.
8. Uczeń, który nie przystąpił do egzaminu z uzasadnionych powodów, przerwał egzamin lub mu go unieważniono, zdaje egzamin w drugim terminie ustalonym przez OKE.
9. Uczeń, który w danym roku szkolnym nie przystąpi do egzaminu, a nie został z niego zwolniony decyzją dyrektora OKE, nie kończy szkoły.
10. Wynik egzaminu nie ma wpływu na ukończenie przez ucznia szkoły.
II. Organizacja i przebieg egzaminu
A. Zadania zespołów nadzorujących egzamin ósmoklasisty
1. Przewodniczący zespołu nadzorującego kieruje pracą pozostałych członków zespołu
i odpowiada za sprawny oraz zgodny z rozporządzeniem przebieg egzaminu w danej sali, a w szczególności:
a) odpowiada za właściwe przygotowanie sali oraz innych materiałów potrzebnych
do przeprowadzenia egzaminu,
b) przypomina zdającym, członkom zespołu oraz obserwatorom o zakazie wnoszenia do sali egzaminacyjnej urządzeń telekomunikacyjnych bądź korzystania z takich urządzeń w tej sali,
c) odbiera od przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego informacje
o uczniach posiadających zaświadczenia lekarskie w sprawie konieczności przyjmowania leków lub zjedzenia posiłku w trakcie egzaminu i przestrzega wykonania tych zaleceń,
d) odbiera od przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego informacje
o uczniach uprawnionych do dostosowania warunków i formy egzaminu piszących egzamin w danej sali i warunkach, jakie powinny zostać im zapewnione, a przed egzaminem sprawdza, czy warunki te zostały spełnione,
e) w dniu egzaminu w obecności przedstawicieli uczniów odbiera od przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego materiały egzaminacyjne do wyznaczonej sali,
f) jest odpowiedzialny za to, aby w sali znajdowali się tylko zdający przydzieleni
do danej sali,
g) odpowiada za to, aby w czasie trwania egzaminu w sali przebywało poza nim zawsze co najmniej dwóch członków zespołu nadzorującego egzamin,
h) przypomina zdającym, że do sali egzaminacyjnej mogą wnieść wyłącznie przybory wymienione w komunikacie o przyborach, tj. – pióro lub długopis z czarnym tuszem/atramentem (niedozwolone jest korzystanie z długopisów zmazywalnych/ ścieralnych) dodatkowo w przypadku egzaminu z matematyki – linijkę,
i) po zajęciu miejsc przez wszystkich zdających informuje ich:
− zasadach zachowania się podczas egzaminu ósmoklasisty,
− o dodatkowych 5 minutach przeznaczonych na sprawdzenie poprawności przeniesienia odpowiedzi do zadań zamkniętych na kartę odpowiedzi
po zakończeniu czasu przewidzianego na rozwiązanie zadań (dotyczy zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi)
− o zasadach oddawania arkuszy egzaminacyjnych po zakończeniu pracy,
j) po rozdaniu arkuszy informuje zdających o obowiązku:
− zapoznania się przed przystąpieniem do rozwiązywania zadań z instrukcją zamieszczoną na pierwszej stronie arkusza egzaminacyjnego,
− sprawdzenia kompletności arkusza egzaminacyjnego, tj. czy arkusz egzaminacyjny zawiera zeszyt zadań egzaminacyjnych oraz kartę odpowiedzi,
− sprawdzenie, czy zeszyt zadań egzaminacyjnych zawiera wszystkie kolejno ponumerowane strony,
− sprawdzenie poprawności numeru PESEL na naklejkach przygotowanych przez OKE,
k) po upływie czasu przeznaczonego na pracę z arkuszem egzaminacyjnym:
− informuje zdających o zakończeniu pracy,
− wyznacza dodatkowy czas (5 minut) na sprawdzenie poprawności przeniesienia przez uczniów odpowiedzi na kartę odpowiedzi (dotyczy zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie),
− poleca członkom zespołu nadzorującego kontrolę czynności wykonywanych przez uczniów,
− poleca po upływie dodatkowego czasu zamknięcie arkuszy i odłożenie ich na brzeg stolika,
l) wyznacza zadania członkom ZN, tj. losowanie numeru stolika i doprowadzenie do niego, rozdanie naklejek z kodem kreskowym i numerem PESEL, przekazanie kratek z kodem,
m) razem z pozostałymi członkami zespołu rozdaje uczniom materiały egzaminacyjne
i zbiera je po zakończeniu egzaminu,
n) razem z pozostałymi członkami zespołu sprawdza poprawność umieszczenia przez uczniów naklejek z kodem, zapisania kodów i numerów PESEL na arkuszu egzaminacyjnym,
o) zamieszcza w protokole przebiegu egzaminu informacje o wymianie zestawu zadań lub karty odpowiedzi i pilnuje, by uczeń, którego wymiana dotyczyła, podpisał ten protokół,
p) zamieszcza w protokole przebiegu egzaminu informacje o wymianie odtwarzacza płyt CD lub płyty CD (w przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego),
q) zapisuje w widocznym miejscu czas rozpoczęcia i zakończenia pracy z arkuszem egzaminacyjnym, a w przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego uruchamia następnie odtwarzacz płyt CD,
r) odpowiada za to, by członkowie zespołu nadzorującego w czasie trwania egzaminu zachowali ciszę, nie chodzili po sali bez wyraźnego powodu, nie zaglądali do prac zdających lub w inny sposób nie zakłócali ich pracy,
s) odpowiada za to, by obecność obserwatorów nie zakłócała pracy zdających,
t) nie opuszcza sali egzaminacyjnej w czasie trwania egzaminu (w sytuacjach szczególnych, gdy musi opuścić salę – swoje obowiązki powierza członkowi zespołu nadzorującego),
u) w uzasadnionej sytuacji zezwala zdającemu na opuszczenie sali, po zapewnieniu warunków wykluczających możliwość kontaktowania się zdającego z innymi osobami, z wyjątkiem osób udzielających pomocy medycznej,
v) w przypadku stwierdzenia niesamodzielnego rozwiązywania zadań egzaminacyjnych lub zakłócania prawidłowego przebiegu egzaminu przez zdającego, powiadamia przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego, który podejmuje decyzję
o przerwaniu egzaminu danemu uczniowi i unieważnieniu mu egzaminu,
w) dopilnowuje, aby unieważnienie zdającemu egzaminu zostało odnotowane
w protokole,
x) na 10 minut przed zakończeniem czasu przeznaczonego na pracę z arkuszem przypomina zdającym o czasie i konieczności zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi,
y) jeżeli uczeń zgłasza zakończenie pracy wcześniej niż na 10 minut przed zakończeniem czasu przeznaczonego na pracę z zestawem, to przed odebraniem jego zestawu sprawdza, czy uczeń zaznaczył odpowiedzi na karcie odpowiedzi,
z) dopilnowuje, aby przedstawiciele zdających byli obecni w sali aż do momentu spakowania materiałów do kopert,
aa) razem z pozostałymi członkami zespołu sprawdza kompletność materiałów,
ab) zaznacza dostosowania w przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami
w uczeniu się w wyznaczonych miejscach arkusza,
ac) dopilnowuje, aby lista uczniów i protokół przeprowadzenia egzaminu zostały dokładnie wypełnione i czytelnie podpisane przez wszystkich członków zespołu nadzorującego i obserwatorów,
ad) po zakończeniu egzaminu przekazuje przewodniczącemu szkolnego zespołu egzaminacyjnego spakowane zestawy egzaminacyjne i dokumentację, a w przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego również płytę CD,
2. Członkowie zespołu nadzorującego egzamin w danej sali współpracują
z przewodniczącym, a w szczególności:
a) przygotowują odpowiednio salę do egzaminu, zapewniając:
− prawidłowe ustawienie stolików (podczas egzaminu każdy uczeń pracuje przy osobnym stoliku, stoliki są ponumerowane, ustawione w jednym kierunku,
w odległości zapewniającej samodzielność pracy zdających),
− właściwą liczbę krzeseł,
− właściwe odtwarzanie płyt CD oraz nagłośnienie sali (w przypadku egzaminu
z języka obcego nowożytnego),
− zegar widoczny dla wszystkich zdających,
− tablicę (planszę) do zapisania godziny rozpoczęcia i zakończenia egzaminu,
− kartki z imieniem, nazwiskiem, trzyznakowym kodem ucznia i jego numerem PESEL,
− zapasowe przybory piśmienne,
b) dopilnowują, aby uczniowie przed rozpoczęciem rozwiązywania zadań sprawdzili kompletność zestawów egzaminacyjnych; w razie potrzeby przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego podejmuje decyzję o wykorzystaniu zestawów rezerwowych,
c) odpowiadają za umieszczenie przez zdających ich trzyznakowych kodów, numerów PESEL, naklejek z kodem kreskowym we wszystkich przeznaczonych na to miejscach, a w przypadku uczniów korzystających z dostosowania warunków i formy egzaminu umieszczają je sami,
d) odpowiadają za to, by zdający pracowali samodzielnie i nie zakłócali pracy innym uczniom oraz nie używali korektorów, kalkulatorów oraz innych niedozwolonych na egzaminie przyborów,
e) zgłaszają przewodniczącemu zespołu nadzorującego przypadki niesamodzielnej pracy zdającego lub zakłócania przebiegu egzaminu,
f) nie udzielają zdającym żadnych wyjaśnień dotyczących zadań egzaminacyjnych ani ich nie komentują,
g) nie opuszczają sali egzaminacyjnej w trakcie egzaminu (jedynie w wyjątkowych sytuacjach – za zgodą przewodniczącego zespołu nadzorującego),
h) potwierdzają na liście uczniów odbiór zestawów egzaminacyjnych od uczniów,
i) po zakończeniu pracy uczniów sprawdzają kompletność materiałów,
j) biorą udział w sporządzeniu protokołu przeprowadzenia egzaminu,
B. Zadania uczniów przystępujących do egzaminu ósmoklasisty
1. Uczeń zgłasza się na egzamin w wyznaczonym przez przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego miejscu i czasie.
2. O ustalonej godzinie zdający wchodzą do sali pojedynczo, według kolejności na liście, losują numerek i zajmują miejsca zgodnie z wynikiem losowania (stoliki są ponumerowane). Każdy uczeń powinien mieć przy sobie ważną legitymację szkolną
i okazać ją, jeśli zostanie o to poproszony.
3. Na egzamin uczeń przynosi ze sobą wyłącznie przybory wymienione w komunikacie o przyborach, tj. – pióro lub długopis z czarnym tuszem/atramentem (niedozwolone jest korzystanie z długopisów zmazywalnych/ścieralnych) dodatkowo w przypadku egzaminu z matematyki – linijkę,
4. Egzamin rozpoczyna się punktualnie o godzinie wyznaczonej przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej od rozdania zestawów egzaminacyjnych. Uczniowie spóźnieni nie zostają wpuszczeni do sali egzaminacyjnej po zakończeniu czynności organizacyjnych.
5. Po otrzymaniu zestawu zdający na polecenie przewodniczącego zespołu nadzorującego ma obowiązek sprawdzić, czy zestaw egzaminacyjny jest kompletny, tzn. czy ma wszystkie strony i czy są one wyraźnie wydrukowane. Braki natychmiast zgłasza przewodniczącemu ZN, po czym otrzymuje kompletny zestaw, co potwierdza czytelnym podpisem w odpowiednim miejscu protokołu egzaminu.
6. Zdający ma obowiązek sprawdzić poprawność numeru PESEL na naklejce z kodem kreskowym.
7. Zdający zapisuje swój indywidualny kod, numer PESEL oraz umieszcza naklejkę
z kodem kreskowym i numerem PESEL w wyznaczonych miejscach na arkuszu i karcie odpowiedzi.
8. Zdający ma obowiązek zapoznać się z instrukcją zamieszczoną na pierwszej stronie zestawu egzaminacyjnego. W razie wątpliwości może poprosić o jej wyjaśnienie członków zespołu nadzorującego.
9. W czasie trwania egzaminu zdający pracuje samodzielnie i nie zakłóca przebiegu egzaminu, a w szczególności:
a) nie opuszcza sali egzaminacyjnej (tylko w szczególnie uzasadnionej sytuacji może opuścić salę po uzyskaniu pozwolenia przewodniczącego zespołu nadzorującego
i przy zachowaniu warunków uniemożliwiających kontaktowanie się zdającego
z innymi osobami, z wyjątkiem konieczności skorzystania z pomocy medycznej),
b) nie opuszcza wyznaczonego mu w sali miejsca,
c) w żadnej formie nie porozumiewa się z innymi zdającymi,
d) nie wypowiada uwag i komentarzy,
e) nie zadaje żadnych pytań dotyczących zadań egzaminacyjnych,
f) nie korzysta z żadnych środków łączności.
10. W przypadku niesamodzielnej pracy lub zakłócania przebiegu odpowiedniej części egzaminu przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego przerywa odpowiednią część egzaminu danego ucznia, unieważnia ją i nakazuje opuszczenie sali egzaminacyjnej, co odnotowuje w protokole przeprowadzenia egzaminu.
11. Zdający, który ukończył pracę przed wyznaczonym czasem, zgłasza to przewodniczącemu zespołu nadzorującego przez podniesienie ręki, zamknięcie swojej pracy i odsunięcie jej na brzeg stolika. Po otrzymaniu pozwolenia na opuszczenie sali uczeń wychodzi, nie zakłócając pracy pozostałym piszącym.
12. Po upływie czasu przeznaczonego na rozwiązywanie zadań uczniowie kończą pracę
z zestawem zadań i stosują się do poleceń przewodniczącego zespołu nadzorującego.
13. W przypadku stwierdzenia podczas sprawdzania arkuszy egzaminacyjnych niesamodzielnego rozwiązywania zadań przez uczniów dyrektor komisji okręgowej lub dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej unieważnia odpowiednią część egzaminu tych uczniów i zarządza jego ponowne przeprowadzenie.
C. Zadania osób rezerwowych
1. Pełnią dyżur przy sali, w której uczniowie piszą egzamin.
2. W razie konieczności pełnią rolę łącznika pomiędzy ZN a PSZE.
3. Sprawują opiekę na uczniami przed egzaminem.
III. Procedury udostępniania do wglądu prac po egzaminie
1. Uczeń lub jego rodzice mają prawo wglądu do sprawdzonej i ocenionej pracy egzaminacyjnej tego ucznia, w miejscu i czasie wskazanym przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej, w terminie 6 miesięcy od dnia wydania przez okręgową komisję egzaminacyjną zaświadczeń o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty.
2. Szczegółowa procedura zawarta jest w Informacji osposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty wydanej przez CKE.
IV. Analiza wyników egzaminów
1. Dyrektor szkoły powołuje zespoły sprawdzające prace z próbnego egzaminu ósmoklasisty. Nauczyciele sprawdzają prace oraz opracowują wyniki.
2. Nauczyciele poszczególnych przedmiotów w ramach szkolnych zespołów przedmiotowych przygotowują analizę zadań i wyników próbnego egzaminu oraz egzaminu ósmoklasisty.
3. Dyrektor na zebraniu Rady Pedagogicznej dokonuje analizy próbnego egzaminu.
4. Dyrektor szkoły na zebraniu Rady Pedagogicznej dokonuje analizy egzaminów
na podstawie otrzymanych wyników z OKE w Poznaniu.
V. Zasady obiegu informacji
1. Opinie, orzeczenia wydane przez poradnie psychologiczno – pedagogiczne rodzice dostarczają do sekretariatu szkoły. Po umieszczeniu na nich daty wpływu dokumenty przechowywane są w dokumentacji pedagoga.
2. Dokumentacja dotycząca próbnego egzaminu ósmoklasisty oraz egzaminu ósmoklasisty (kserokopie protokołów, kserokopie list zdających, powołania ZN) przechowywana jest w sekretariacie szkoły przez okres roku, a następnie podlega archiwizacji.
3. Informacje o dostosowaniu form i warunków egzaminu do indywidualnych potrzeb uczniów na podstawie wskazań rady pedagogicznej, zwolnienia z języka obcego, deklaracje wyboru języka przechowywane są w dokumentacji dyrektora przez rok,
a następnie podlegają archiwizacji.
VI. Terminarz realizacji zadań na dany rok szkolny
|
|
|
|
|
Zapoznanie rodziców (prawnych opiekunów) ucznia z możliwymi dostosowaniami formy i warunków egzaminu .
|
dyrektor szkoły/upoważniony nauczyciel
|
do 27 września roku szkolnego, w którym odbywa się egzamin
|
|
Dostarczenie przez rodziców deklaracji o wyborze języka obcego.
|
|
|
|
Dostarczenie przez rodziców (prawnych opiekunów) do dyrektora szkoły opinii/ orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej.
|
|
do dnia 15 października roku szkolnego, w którym odbywa się egzamin
|
|
Dostosowanie warunków i form egzaminu do indywidualnych potrzeb uczniów na podstawie wskazań rady pedagogicznej.
|
rada pedagogiczna, dyrektor
|
|
|
Dostarczenie przez rodziców (prawnych opiekunów) do dyrektora szkoły pisemnych oświadczeń o korzystaniu lub niekorzystaniu z prawa do zdawania egzaminu w warunkach i w formach dostosowanych do dysfunkcji ucznia.
|
|
|
|
Przekazanie do OKE danych wszystkich o uczniach zdających egzamin.
|
|
|
|
Spotkanie informacyjne dla rodziców uczniów, na którym zapoznani zostają ze strukturą, formą
i zasadami przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty.
|
dyrektor szkoły/wychowawcy
|
|
|
Powołanie zastępcy PSZE, członków szkolnego zespołu egzaminacyjnego.
|
|
|
|
Powołanie zespołów nadzorujących egzamin ósmoklasisty oraz wyznaczenie ich przewodniczących.
|
|
|
|
Przeszkolenie członków SZE.
|
|
|
|
Spotkanie informacyjne dla uczniów zdających egzamin.
|
|
nie później niż na tydzień przed terminem egzaminu
|
|
Egzamin w terminie dodatkowym
|
|
według terminów OKE w Poznaniu
|
|
Przekazanie szkole wyników egzaminu.
|
|
|
|
Przekazanie do OKE informacji o uczniach, którzy nie kończą szkoły podstawowej.
|
|
|
|
Przekazanie uczniom zaświadczeń o wynikach egzaminu.
|
|
|