TPD
 Strona główna

 


 


 Towarzystwo Przyjaciół Dzieci
Zarząd Miejski w Krotoszynie
Zapraszamy serdecznie
na spotkanie przed wyjazdem na kolonię
wypoczynkową , które odbędzie się w
poniedziałek 22.05.2017 o godz. 18:15 w sali zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w Szkole Podstawowej nr 4 w Krotoszynie ( stary budynek).

Kierownik kolonii Agnieszka Gierłowska


Po raz kolejny Zarząd Miejski Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Krotoszynie zorganizował 7 grudnia 2017 roku spotkanie wigilijne dla 50 dzieci z Krotoszyna. Udział wzięły dzieci ze Szkół Podstawowych nr 1, 4, 6, 7 i 8 z Krotoszyna oraz zaproszeni goście: Drugi Zastępca Burmistrza Krotoszyna Joanna Król - Trąbka, Joanna Woltmann z Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych w Krotoszynie, dyrektorzy szkół podstawowych, sponsorzy i byli członkowie Zarządu TPD. Spotkanie rozpoczęło się warsztatami plastyczno – technicznymi. Uczestnicy wykonali piękne ozdoby świąteczne. Następnie zasiedli do świątecznego stołu, aby kultywować tradycje bożonarodzeniowe. Spotkanie umiliły występy dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Krotoszynie, które pod kierunkiem pań Lucyny Grzesińskiej i Marioli Bruder przygotowały okolicznościowy występ. Zgodnie z tradycją przybył Mikołąj. Każde dziecko otrzymało bogate upominki. Prezenty sprawiły dzieciom niespodziankę, a radości nie było końca. Cała impreza odbyła się dzięki zaangażowaniu i wsparciu wielu osób oraz dotacji otrzymanej z Urzędu Miasta i Gminy Krotoszyn. Spotkanie jak co roku zorganizowały nauczycielki pracujące w Zarządzie Miejskim TPD w Krotoszynie i w Kołach Przyjaciół Dzieci działających przy szkołach podstawowych.


Opracowały: Mariola Bruder i Lucyna Grzesińska



Tropami Mikołaja Kopernika… Ruszyliśmy już 27 czerwca. Zaczęliśmy od rodzinnego miasta Mikołaja- Torunia.  Projekt został zrealizowany dzięki dofinansowaniu Urzędu Miasta w Krotoszynie w ramach otwartego konkursu ofert dla organizacji pozarządowych. Uczestnikami kolonii byli przede wszystkim uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 4, przy której działa Szkolne Koło Towarzystwa Przyjaciół Dzieci  oraz uczniowie z innych szkół podstawowych z terenu gminy Krotoszyn i podopieczni TPD. Podczas kolonii dziećmi opiekowały się panie: Alicja Marszałek, Magdalena Marcinkowska,  Monika Strakulska  oraz Agnieszka Gierłowska, które pracowały jako wolontariuszki.             Już w dniu wyjazdu zatrzymaliśmy się w  pięknym mieście Toruniu. Tu przewodnik oprowadził nas po miejscach gdzie urodził się Mikołaj, gdzie mieszkał w raz z rodziną i gdzie rozpoczynał swoją przygodę z nauką. Następnie dojechaliśmy do pięknej miejscowości na Mazurach- Łopkajny, gdzie mieliśmy naszą bazę wypadową. Miejscowość maleńka, niedaleko jezioro i las. Ruszyliśmy więc do Olsztyna. Tam uczestnicy wzięli udział w grze miejskiej o Mikołaju Koperniku. Ostatnie hasła znaleźli na zamku olsztyńskim, gdzie do dziś widnieją tablice Kopernika. Na nich zaznaczone są równonoc wiosenna i jesienna nakreślone ręką samego astronoma. Byliśmy również w planetarium. Tam poznaliśmy budowę gwiazd, galaktyki i …znaki zodiaku, jakie są „umieszczone” na niebie przez ludzi. W Olsztynie Kopernik mieszkał 5 lat, pozostawił tam wiele pamiątek i stworzył ważne dzieło „O monecie”. Zwiedziliśmy również zamek w Malborku- siedzibę zakonu krzyżackiego. Tam również znaleźliśmy watek związany z naszym bohaterem.  Jednak najwięcej śladów bytności Mikołaja znaleźliśmy w Lidzbarku Warmińskim. Tu nasi zwiadowcy bardzo szybko znaleźli ukryty na zamku skarb. Dużo trudniej było im znaleźć hasło, którego fragmenty były ukryte w różnych miejscach Lidzbarka. Znalazła się jednak ekipa, która dokładnie przemierzyła szlak i odczytała hasło. Ta szóstka: dwóch Filipów, Mateusz K., Zuzia i Nina w określonym czasie wykonała to, jak się okazało, trudne zadanie. Nasza baza wypadowa znajdowała się niedaleko znanego sanktuarium w Gietrzwałdzie. Przeszliśmy tam drogę krzyżową i piliśmy wodę z cudownego źródełka. Akt lokacyjny tej miejscowości podpisał sam Mikołaj Kopernik. W tej miejscowości znajduje się słynne w Polsce, a nawet Europie Sanktuarium Maryjne z miejscem objawień Matki Boskiej. Oprócz zwiedzania był też czas na relaks na relaks nad jeziorem. Nie zawsze pogoda temu sprzyjała, wtedy jechaliśmy do Aquaparku w Olsztynie. Nauczyliśmy się tańca belgijskiego, był pokaz mody wakacyjnej, graliśmy w podchody i nauczyliśmy się szyfru, który bardzo się przydał w grze. Po każdej wycieczce odbywał się quiz wiedzy o… Najaktywniejsi uczestnicy to Kuba i Marysia. Pogratulować tak dobrej pamięci na wakacjach. Podczas kolonii zrealizowano autorski program profilaktyki uzależnień oraz dzieci uczestniczyły w interaktywnym spektaklu profilaktycznym: „Zagrożeniom mówię NIE” Uczestnicy starali się pilnie przestrzegać zasad  kontraktu kolonii i regulaminów. Promowane było pozytywne zachowanie. Zdobyte punkty sumowano i ten, który zdobył ich najwięcej został Kolonistą Roku 2017. W tym roku tytuł ten zdobyła dziewczyna – Julia Winkowska. Jednak sporo dzieci było blisko jej wyniku! Być może, że za rok będzie to tytuł dla kilku kolonistów. Podczas pobytu nie zabrakło dyskotek i wspólnego wyjścia na lody, gofry i słynne jagodzianki z Olsztynka. Wieczorami zaś czytane były legendy Warmii i Mazur, dzięki którym poznaliśmy trochę zwyczajów związanych z tą piękną krainą.

W tym roku  na facebooku:  profil tpd.krotoszyn również starałyśmy się codziennie „wrzucać” zdjęcia z danego dnia, mimo zakłóceń internetu. Rodzice mieli możliwość na bieżąco śledzić nasze przygody.

 Prezes Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Krotoszynie

Agnieszka Gierłowska


Bycie Rodzicem czy Wychowawcą to często trudne zadanie .... Niestety, dzieci nie rodzą się z instrukcją obsługi. Dlatego też Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Krotoszynie w partnerstwie ze Szkołą Podstawową Nr 4 zorganizowało i przeprowadziło kolejną część Szkoły dla Rodziców i Wychowawców – Rodzeństwo bez rywalizacji.
Projekt został zrealizowany dzięki dofinansowaniu Urzędu Miasta w Krotoszynie w ramach otwartego konkursu ofert dla organizacji pozarządowych. Szkoła dla Rodziców i Wychowawców to cykl 10-ciu cotygodniowych spotkań psychoedukacyjnych, podczas których rodzice i wychowawcy pogłębiali swoją wiedzę na temat rozwoju psychologicznego dzieci oraz doskonalili warsztat umiejętności wychowawczych. W trakcie kolejnych spotkań rodzice dowiadywali się jak należy postępować w sytuacjach kiedy występuje między rodzeństwem konflikt, kłótnie, zazdrość. Ćwiczyli ustalanie granic, jak unikać porównań i odpowiednio traktować dzieci . Zajęcia przebiegały w atmosferze zrozumienia i wzajemnego wsparcia. W szkole dla Rodziców wzięło udział 13-cioro rodziców i wychowawców. Zajęcia prowadziły realizatorki SDRiW : psycholog, psychoterapeuta – Joanna Rogowska –Sroka (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ) oraz pedagog - terapeuta - Agnieszka Gierłowska (Szkoła Podstawowa Nr 4). Panie są rekomendowanymi przez Ośrodek Rozwoju Edukacji realizatorkami Szkoły dla Rodziców.
W tej edycji poproszono rodziców o dokonanie porównania:
SZKOŁA DLA RODZICÓW JEST JAK…..
….drogowskaz przy drodze, nagle zapalająca się lampa, dzięki której zaczynamy widzieć otoczenie, słońce, które wskazuje nam piękną prostą drogę, gdyż dostrzegamy w niej każdą dziurę lub kłodę i wiemy , jak je ominąć 
…balsam na duszę, tabletka na dobry sen,
… metamorfoza
…. dla mnie jak podpora rośliny, nauka dobrego zachowania i pokazanie jak można i powinno się zachować…
…”pozytywna bomba”. Bardzo duża rewolucja w podejściu do dzieci, wiele ciekawych metod na rozwiązywanie codziennych problemów. Dała mi receptę, jak radzić sobie z rozwiązywaniem konfliktów, byciem sprawiedliwym, nauczyła jak nie porównywać dzieci. Pokazała, jak można krzywdzić czasami zupełnie nieświadomie nasze dzieci. Jak słuchać i wyciągać wnioski.
…dobra przyjaciółka, z którą można podzielić się swoimi problemami, spotkać się, porozmawiać, zatrzymać się, zastanowić nad swoimi zachowaniami, reakcjami w życiu codziennym, gdy wychowujemy swoje dzieci. Pomaga, doradzi i wskaże czasami gotowe rozwiązania i przykłady, jak naprawiać nasze błędy wychowawcze.
…oczy i uszy dla człowieka. Pozwala zobaczyć rzeczy oczywiste, a niewidzialne do tej pory ( niezauważalne), usłyszeć głos naszych dzieci, którego do tej pory nie rozumiałem.
…spotkanie z własnym dzieciństwem
…drugi dom
….worek z pomysłami
…lepsza przyszłość
…wejście ponowne w rolę dziecka, przypomnieniem sobie, jak czułam się, kiedy rodzice krzyczeli, nie rozumieli mnie.
…przypomnienie mi, że jestem rodzicem a nie sędzią, mama wspierać dzieci, pomagać i mam prawo wymagać.
…wskoczenie do głębokiej studni uczuć, wrażeń, smutku, radości;) ale nie jesteś sam, czekają tam zawsze osoby, które potrafią wysłuchać, doradzić, pocieszyć, pośmiać się wspólnie. Wiele dowiedziałam się w Szkole dla Rodziców cennych, ważnych rzeczy, które zamierzam wcielić w życie.
…drogowskaz na drodze. Wskazuje drogę, ale czy nią pójdziemy, zależy od nas.
…grupa wsparcia – wymiana doświadczeń…
…księga wiedzy o wychowaniu…
…elementarz z pomysłami…
…powrót do dzieciństwa…i miło spędzone chwile…
…szansa na lepszą jakość życia…
…nadzieja na zbudowanie nierozerwalnej więzi z dziećmi..
…pomoc w borykaniu się z codziennymi trudnościami…
…szansa na to, że gdy wprowadzimy w wychowanie naszych dzieci mądrość Szkoły dla Rodziców w wychowanie naszych dzieci będą one wracały z przyjemnością do czasów dzieciństwa…
…szansa na to, że wychowamy mądrych, dobrych ludzi dla świata…
Dziękujemy uczestnikom Szkoły dla Rodziców „ Rodzeństwo bez rywalizacji” za zaangażowanie w zajęciach i aktywnie spędzony czas.



Agnieszka Gierłowska
Joanna Rogowska Sroka

Być rodzicem to wielkie wyzwanie. Tym bardziej, że dzieci nie rodzą się z instrukcją obsługi. Dlatego też w Szkole Podstawowej nr 4 odbyła się wiosenna edycja Szkoły dla Rodziców i Wychowawców. Projekt został zrealizowany dzięki finansowaniu Urzędu Miasta w Krotoszynie.
To cykl 10-ciu cotygodniowych spotkań psychoedukacyjnych, podczas których rodzice i wychowawcy świadomie wprowadzają jasny i czytelny system wartości w proces wychowania swoich dzieci i wychowanków. Poza tym rodzice kończący kurs nauczyli się słuchać swoich dzieci, ale też mówić tak, by one ich słuchały, czyli skutecznie wydawać polecenia, przestrzegać ustalonych z dzieckiem zasad, wyeliminowane są kary, a w ich miejsce realizowane są zapowiedziane konsekwencje
W trakcie kolejnych „lekcji” uczestnicy doskonalili swój warsztat wychowawczy ćwicząc ustalanie granic oraz jak mówić o uczuciach i zachęcać dzieci do współpracy, samodzielności, jak wspólnie rozwiązywać konflikty. Zajęcia przebiegały w atmosferze zrozumienia i wzajemnego wsparcia.
W szkole dla Rodziców wzięło udział 12-ścioro mam i wychowawców. Zajęcia prowadziły realizatorki SDRiW : pedagog - terapeuta - Agnieszka Gierłowska ( Szkoła Podstawowa Nr 4) i pedagog –Beata Głownicka ( Szkoła Podstawowa z Zdunach). Panie są rekomendowanymi przez Ośrodek Rozwoju Edukacji realizatorkami Szkoły dla Rodziców.
Na koniec kilka refleksji.
Szkoła dla Rodziców jest ….
…dla mnie jak drogowskaz na drodze, którą jadę w nieznane. I nagle…przestaję się bać tego nieznanego, bo widzę drogowskaz. Jest jak spotkanie przy kawie z dobrą, mądrą przyjaciółką.
… dla mnie jak skarbnica wiedzy rodzicielskiej, wychowawczej. Inspiruje do wewnętrznych przemyśleń, refleksji nad sobą. DAJE MOC! Niech trwa, trwa, trwa, bo dzięki niej będziemy mądrze wychowywać!!!
…motywująca, budująca, ucząca wielu ciekawych rzeczy na temat wychowywania dzieci i bardzo mi pomogła zmienić swoje błędy wychowawcze.
…jak baza dobrych rad
…zaplecze pełne wsparcia
…przystań, z której odpływam na szerokie morza
…jak spotkanie w gronie przyjaciół, z którymi można porozmawiać o swoich troskach, problemach, poznać lepiej siebie. Dziękuję Wam za to!
…jak cud…
…mój dom…
…moje drugie oczy….
…moja przemiana na lepsze
…odskocznią od codzienności
…uświadomieniem sobie różnych błędów
…chęcią poprawy na lepsze
…lekcją, z której dużo wynoszę
…chęcią zmiany samej siebie
…jak pomoc w dostrzeganiu wad i zalet samej siebie.
…jak drugi dom, w którym mogę się czuć bezpiecznie, w którym mogę spotkać wspaniałych ludzi.
…dla mnie jak życie w pigułce,
… jak cytryna do wyciśnięcia…
…pozytywna i najlepsza w życiu wiedza!!!
…z ogromną przyjemnością bym powtórzyła tę przygodę! Liczę na kontynuację!
 


Zarząd Miejski Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Krotoszynie zorganizował po raz kolejny warsztaty plastyczne "Kolorowe pisanki" połączone ze śniadaniem wielkanocnym. Odbyły się one 21 marca 2017 roku w Centrum Usług Cateringowych w Krotoszynie. W warsztatach brało udział 50 dzieci ze szkół podstawowych nr 1, 4, 6, 7 i 8 w Krotoszynie. Po wykonaniu różnych wielkanocnych ozdób zgodnie z tradycją dzieci zjadły świąteczne śniadanie, a zaraz po nim otrzymały świąteczne niespodzianki. Prezenty dostarczyły wiele radości. Impreza odbyła się dzięki otrzymanej dotacji z Urzędu Miasta i Gminy Krotoszyn oraz własnych środków finansowych organizacji. Cała uroczystość odbyła się dzięki zaangażowaniu nauczycielek pracujących w Kołach Przyjaciół Dzieci działających przy szkołach podstawowych i w Zarządzie Miejskim Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Krotoszynie.

Opracowały Mariola Bruder i Lucyna Grzesińska

W pierwszy dzień wiosny Zarząd Miejski Towarzystwa Przyjaciół Dzieci  w Krotoszynie zorganizowało warsztaty wielkanocne połączone ze śniadaniem Wielkanocnym. Uczestnikami wydarzenia było 50-cioro dzieci ze szkół podstawowych nr 1,4,7,8 ora z Zespołu Szkół Specjalnych. Opiekunki kół w tych szkołach przygotowały stanowiska plastyczne, gdzie dzieci mogły wykonać kurczaka, pisankę czy inne ciekawe dzieła  związane z Wielkanocą. Po zajęciach plastycznych dzieci zostały zaproszone na tradycyjne śniadanie. Zasiadły przy pięknie nakrytym wiosennym stole, gdzie mogły zjeść żurek, jajko, białą kiełbasę i spróbować wielkanocnej babki. Po poczęstunku wszyscy uczestnicy warsztatów otrzymali od zajączka paczki ze słodyczami i …jajem- sikawką na wodę ! zabawy i radości było dużo.
Dziękuję serdecznie paniom z Zarządu TPD: Małgorzacie Wojciechowskiej i Małgorzacie Filii z SP nr 1, p. Renacie Cierniewskiej, Marioli Bruder i Lucynie Grzesińskiej z SP nr 4, p. Dorocie Karolczak i Justynie Wojciechowskiej z SP nr 8 oraz p. Katarzynie Kilos i Ilonie Witczak z ZSS w Krotoszynie za inicjatywę i przygotowanie pierwszy raz w takiej formie nowej wersji „Wielkanocnej Paczki”. Realizację pomysłu poprzez dofinansowanie inicjatywy wsparł Urząd Miejski w Krotoszynie.

Prezes TPD Agnieszka Gierłowska


  • Przekaż 1%

 Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Zarząd Miejski w Krotoszynie
1%

Organizacja Pożytku Publicznego : KRS 0000322302

(z dopiskiem w rubryce formularza PIT : cel szczegółowy 1 % TPD Krotoszyn)


D R O G I    R O D Z I C U !

PODARUJ DZIECKU CIEPŁY POSIŁEK!

Koło Przyjaciół Dzieci działające przy Szkole Podstawowej nr 4 jak co roku finansuje obiady dla potrzebujących dzieci z naszej szkoły. Potrzeby jak zawsze są ogromne. Obecne fundusze nie wystarczają na pokrycie tych kosztów, dlatego prosimy o wsparcie. Z zebranych funduszy dofinansowujemy uczniom naszej szkoły do: zakupu podręczników, wycieczek klasowych, zielonych szkół, obiadów, kolonii. Serdecznie dziękują opiekunki Koła: Mariola Bruder, Lucyna Grzesińska i Iwona Pałasz


Szkoła dla Rodziców i Wychowawców – Nastolatki
Bycie Rodzicem czy Wychowawcą to trudne zadanie .... Niestety, dzieci nie rodzą się z instrukcją obsługi. Dlatego też Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Krotoszynie w partnerstwie ze Szkołą Podstawową Nr 4 zorganizowało i przeprowadziło pierwszą część Szkoły dla Rodziców i Wychowawców.
Projekt został zrealizowany dzięki dofinansowaniu Urzędu Miasta w Krotoszynie w ramach otwartego konkursu ofert dla organizacji pozarządowych.
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców to cykl 10-ciu cotygodniowych spotkań psychoedukacyjnych, podczas których rodzice i wychowawcy poszerzali swoją wiedzę na temat rozwoju psychologicznego dzieci oraz nabywali umiejętności wychowawczych. W trakcie kolejnych „lekcji” rodzice doskonalili swój warsztat wychowawczy ćwicząc ustalanie granic, jak mówić o uczuciach, zachęcać do współpracy czy samodzielności, co robić zamiast karania oraz jak wspólnie rozwiązywać konflikty. Zajęcia przebiegały w atmosferze zrozumienia i wzajemnego wsparcia.
Na pewno zmieniły dotychczasowe podejście zarówno rodziców, jak i wychowawców do kwestii związanych z wychowywanie dzieci. Świadczą o tym wypowiedzi uczestników na zakończenie spotkań, którzy odpowiadali na pytanie:
Co mi dała Szkoła dla Rodziców i Wychowawców?
-Szkoła dla Rodziców dała mi nowe możliwości w zakresie rozwiązywania konfliktów. Pozwoliła spojrzeć z innej strony na powody złych zachowań wśród dzieci, a także dała narzędzia na lepsze wyrażanie własnych uczuć.
- Poczucie własnej wartości, komunikacji z dziećmi, poprawienia już popełnionych błędów, zapobiegania popełnienia bledów. Przekazała mi wiele informacji na przyszłość.
- Szkoła dla Rodziców dała mi poczucie większej świadomości nad wychowaniem swojego dziecka, postępowania z nim i zrozumienia jego, jak również samej siebie.
- Nauczyła mnie mówić o uczuciach – poprawiła moje relacje z dziećmi. Uzmysłowiła mi, ile plusów daje konstruktywna pochwała. Odkryłam, ze moje dzieci są bardzo samodzielne. Zmieniła organizację codziennych obowiązków w moim domu. Bardzo fajne nowe znajomości 
- Spotkania z Wami sprawiły, że jestem „lepszą matką, żoną”. Wiele cennych uwag, wskazówek wykorzystam w swojej pracy z dziećmi.
- Lepsze relacje z uczniami. Wiem, jak do nich mówić, jak motywować do działania, co robić, gdy mają problem. Znam sformułowania, które pomagają w relacjach z uczniami i bliskimi.
- Szkoła la Rodziców dała mi: lepsze zrozumienie dzieci, rozwiązywanie konfliktów, dowartościowanie dzieci, wzmacnianie pozytywnych cech, nawiązywanie lepszych relacji.
- Szkoła dla Rodziców pokazała mi, ze można wychowywać dziecko bez krytyki, nerwów, agresji. Jak w łatwy (choć nie od razu) sposób zmotywować je do działania, jak podbudowana duchu. Otwarła mi oczy na rzeczy ważne, ważniejsze i mniej ważne. Te 10 tygodni było nie ciężką pracą, ale przyjemnością z widoku zadowolonego dziecka.
- Pozwoliła przegadać kilka tematów, ważnych dla mnie jako mamy. Pozwoliła przegadać problemy!!! Fajne zajęcia!!!
- Dzięki Szkole dla Rodziców poznałam siebie, jaka jestem, co muszę poprawić, a czego się nauczyć. Już teraz wiem jak radzić sobie z problemami mojego dziecka tego starszego i młodszego. Jestem teraz całkiem inną osobą niż zaczynałam ten kurs.
-Jestem pewna, że dzięki zajęciom uświadomiłam sobie, co powinnam zmienić w relacjach z dziećmi i mężem. Jestem z siebie dumna, że potrafię wyznaczyć swoje granice, że potrafię mówić o uczuciach swoich i umiejętnie słucham, co czują moje dzieci i mój mąż. Stawiam bardziej na samodzielność dzieci i wiem, co to oznacza. Dziękuję za zajęcia.
- Satysfakcję, poszerzyła wiedzę, poprawiła relacje z bliskimi i podopiecznymi. Mam możliwość samorealizacji i rozwoju.
- Szkoła dla Rodziców nie tylko utwierdziła mnie w wielu moich działaniach, ale także odpowiedziała na dręczące mnie wątpliwości w niektórych kwestiach dotyczących wychowania. Jest to bardzo dobre przedsięwzięcie, które powinni przejść wszyscy rodzice i wielu nauczycieli.
- Pozwoliła mi zobaczyć siebie oczami dziecka, poznać swoje nastawienie i „metody wychowawcze” jakie do tej pory stosowałem oraz jak powinienem otworzyć się na swoje dzieci, jak rozmawiać w języku dla nich zrozumiałym.
W szkole dla Rodziców wzięło udział 15-cioro mam, ojców i nauczycieli. Zajęcia prowadziły realizatorki SDR : psycholog, psychoterapeuta – Joanna Rogowska –Sroka (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ) oraz pedagog - terapeuta - Agnieszka Gierłowska ( Szkoła Podstawowa Nr 4). Panie są rekomendowanymi przez Ośrodek Rozwoju Edukacji realizatorkami Szkoły dla Rodziców.

Agnieszka Gierłowska


Koło Przyjaciół Dzieci działające przy Szkole Podstawowej nr 4 w Krotoszynie udziela pomocy finansowej dzieciom, których rodzina znajduje się w trudnej sytuacji finansowej. Dofinansowuje do:

  • zakupu podręczników szkolnych,

  • dożywiania,

  • udziału w wycieczkach klasowych,

  • leczenia chorych dzieci.

Działalność Towarzystwa opiera się na pracy społecznej i ochotniczej członków oraz wolontariuszy.

Zarząd TPD przy Szkole Podstawowej nr 4

  • Przewodnicząca: Mariola Bruder

  • Skarbnik: Mariola Bruder

  • Sekretarz: Lucyna Grzesińska

  • Członek: Iwona Pałasz

Komisja Rewizyjna:

  • Przewodnicząca: Renata Cierniewska

  •  Członek: Renata Wujczyk-Witczak, Dorota Furmann

W Zarządzie Miejskim są:

  • Prezes: Agnieszka Gierłowska

  • Wiceprezes: Małgorzata Wojciechowska

  • Skarbnik: Magdalena Marcinkowska

  • Sekretarz: Lucyna Grzesińska

  • Członek Zarządu: Mariola Bruder

  • Komisja Rewizyjna: Renata Cierniewska, Jolanta Kulińska, Lidia Bzdęga.

 

Statut Towarzystwa Przyjaciół Dzieci został zarejestrowany przez Sąd Rejonowy dla M. St. warszawy w Warszawie XIX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w dniu 1 Września 2003r. Nr KRS 0000322302

Towarzystwo Przyjaciół Dzieci jest ogólnopolskim pozarządowym stowarzyszeniem pożytku publicznego zrzeszającym osoby fizyczne i prawne działające na rzecz i dla dobra dzieci.

Towarzystwo jest rzecznikiem dziecka, chroni i promuje jego prawa z poszanowaniem praw i obowiązków jego rodziców, opiekunów oraz innych odpowiedzialnych za nie osób.

Tożsamość Towarzystwa kształtowana jest w oparciu o zasady:

  • równości szans wszystkich dzieci w dostępie do nauki, opieki zdrowotnej, dóbr kultury, zdobyczy techniki, rozwoju perspektyw życiowych dziecka,

  • sprawiedliwego równego traktowania i poszanowania podmiotowości i godności dziecka,

  • tolerancji, szacunku dla drugiego człowieka, jego pracy i poglądów,

  • integracji, solidarności i ochrony praw pokrzywdzonych,

  • działalności humanitarnej, charytatywnej, wzajemnej pomocy, pracy społecznej i wolontariatu.

Towarzystwo działa w zgodzie z obowiązującymi w Rzeczpospolitej Polskiej przepisami prawa krajowego i międzynarodowego, w dialogu społecznym z władzą publiczną.

Opr. M. Bruder